top of page
חיפוש

המסע הפרטי שלי

עודכן: 21 בדצמ׳ 2020


לפני חודשים ספורים, בעודי עובד במשרת הייטק, השתתפתי בסדנת עומק כחלק מלימודי אימון. שלושה ימים של התבוננות פנימה והתמודדות עם עצמי, כל אחד לעצמו. לא מחבקים עצים ולא מרחפים באוויר, אלא באמת עושים עבודה אמיתית עם זה שמביט מהמראה. יממה לפני הסדנה, שוחחתי עם שותפתי ללימודים ואמרתי לה: ״אין לי מה לחפש שם, אין לי מספיק ״חרא״ להוציא מבפנים כמו לאחרים. היתה לי ילדות מלאת שפע, יש לי זוגיות ואהבה אינטימית וחזקה, 3 ילדי פלא, עשיתי קריירה בהיי טק, קניתי בית. הכל דבש. על מה אני הולך בדיוק להתאמן בסדנה הזו?״ , והלכתי בכל זאת, וגיליתי באופן לא מפתיע ש...אין לי ״חרא״ להוציא מבפנים, אבל גם הבנתי שאני לא נמצא במקום שמדוייק לי. הקשבתי, עבדתי, רשמתי, חשבתי, הפנמתי, התאמנתי ולקחתי איתי הרבה אנרגיה מהסדנה הזו. אחריה גם המשכתי להתאמן וללמוד, להעמיק ולהתקדם. וגם התחלתי לאמן אחרים, וזו הזדמנות מדהימה להעביר את כל הטוב הזה.

הבנתי שאחד הערכים החשוב לי יותר מכל, הוא החופש שלי. היכולת לבחור את העיסוק שלי, המיקום שלי, הזמן שנוח לי, לבחור להיות עם המשפחה, לבחור ללמוד ולחקור מה שמעניין אותי מתי שאני רק רוצה. האימון וההתפתחות האישית הזאת, הביאו אותי להגשים חלום, שלפני כן לא באמת האמנתי שהוא בר הגשמה: להניח בצד את שגרת היומיום ולצאת עם המשפחה לטייל בעולם במשך שנה. לא טיול, אלא מסע, דרך. התמקדות במשפחה גרעינית שמרוב השגרה השוחקת לא נמצאת תמיד בגרעין, לפעמים אפילו לא בקליפה. אנחנו אחרי חודשיים מסע בויטנאם וחודש בניו זילנד. כרגע נמצאים באי הדרומי של ניו זילנד ומרגישים כמו בתוך חלום.

אני מביט על עצמי ועל האנשים שהקיפו אותי עד היום, ואני מבחין שרובנו חיים בסה״כ טוב, חלקם יגיד ש״הכל דבש״, חלקם יגיד ״בסדר״. לרוב האנשים יש משכנתא, בית וקריירה. הרבה נשואים, חלק מתגרשים והפייסבוק ממהר להודיע על אהבה חדשה. האם אני לא כ״כ מיוחד שאין לי את כל ה״חרא״ בפנים? - נכון, אני לא. יש המון כמוני. וזה מה שמעניין! המון אנשים מסתובבים עם תחושת ״הכל בסדר״ אבל לכולנו יש מטרות שעדיין לא השגנו וחלומות שעדיין לא הגשמנו. זה יכול להיות ירידה במשקל, להתחיל עסק חדש, להפסיק לעשן, לשפר את היחסים עם בת הזוג, לעשות ספורט, לעמוד בפני קהל, להרוויח יותר כסף, לקנות בית. לעצמי - בחרתי במקצוע חדש. ביליתי 20 שנים בהייטק ובכל ארגון שעבדתי בו - אמרו לי ״אתה מעולה עם אנשים״, אבל אף פעם לא העזתי לעשות את השינוי. האימון וההתפתחות האישית הפכו לדרך חיים שלי, יצרו שפה חדשה ומחויבות כלפי עצמי וכלפי האחר.

אני מרגיש שאם אני עכשיו מגשים חלומות בעקבות הדרך שעשיתי - כל אחד יכול להגשים גם הוא את החלום שלו. לכל הפחות, להכיר טוב יותר את מערכת ההפעלה שלו, להציב את המטרות הנכונות בשבילו, להגשים אותן, ולחיות חיים מצוינים. אני מוכן להסתכן באמירה שלכל אחד ואחת יש משהו בחיים, לפחות אחד, שהוא לא מושג, לא סגור, לא שלם. כי ככה היקום עובד. כאשר נסגור את כל הפערים שאנחנו מודעים אליהם, היקום יזמן לנו פערים חדשים להתפתחות וגדילה. אחרת - בשביל מה אנחנו כאן?

תוך כדי המסע שלנו, אני מאמן אנשים מרחוק, בכל מקום שיש בו אבקת wifi. כך מצאתי את עצמי יושב בחדרי מדרגות בבתי מלון, לטובת הפרטיות ולטובת הקירבה לראוטר, ומדבר עם מתאמנים על הדרך שלהם. אני צומח ומתפתח בכל מפגש אימון, לומד על עצמי, חושף עוד שכבה ומרגיש סיפוק לתמוך בתהליכים של אחרים.

שמח להיות איפה שאני.

שבוע מצוין, אורי


 

תודה שקראת.

אם יש בך קריאה פנימית לשינוי, אשמח מאוד לשוחח.

ניתן להשאיר פרטים כאן. מבטיח לחזור אליך.

24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page