top of page
חיפוש

יצאתי מאזור הנוחות. תכף (לא) אשוב.

עודכן: 21 בדצמ׳ 2020



אזור הנוחות מייצג את המקום המוכר לנו. נוח לנו לשהות בו, הוא מרחב בטוח ומוגן בשבילנו. אנחנו פועלים באזור הזה במאמץ קטן יחסית ובכל זאת נראה שהכל עובד כמו שצריך. אזור הנוחות יכול להיות בכל מקום בחיים שלנו. בזוגיות, במקום העבודה, בארץ המגורים ועוד ועוד.

המעניין באזור הנוחות הוא שבדרך כלל אנחנו לא מודעים לכך שאנחנו שם, ואנחנו אפילו לא יודעים לציין מתי בדיוק הגענו לשם.

ובאזור הנוחות - אנחנו מרגישים בנוח כמובן.

//אז למה לצאת? קודם כל, לא חייבים לצאת. זה לא מתאים לכל אחד. אבל לפעמים אנחנו מגלים שאזור הנוחות הוא לא אזור הנינוחות. באזור הנוחות אמנם נוח לי אבל אני קצת פחות. קצת פחות יצירתי, קצת פחות מתרגש, קצת פחות לומד ומתפתח כאדם. וכל הקצת פחותים האלה מכרסמים לאט לאט, מייצרים חוסר שביעות רצון בהתחלה וסטרס בהמשך. זהו אזור שאין בו נינוחות. ואם אני רוצה קצת יותר, או לפעמים הרבה יותר, אז אני רוצה לצאת.

//לצאת לאן? לצאת כדי לגלות עולמות חדשים, לפגוש אנשים שלא הכרתי, לחקור תרבויות חדשות, להתנסות בחוויות מפתיעות, לטעום אוכל שמעולם לא טעמתי. לנסות משהו שמפחיד אותי, להגיד את מה שהסתרתי, לסלוח למי שפגע בי, להיות עצמאי, ללכת לאיבוד בעיר חדשה, לשחרר שליטה. יש כל כך הרבה דרכים לצאת מאזור הנוחות. וכל דרך שנבחר - נגלה על עצמנו עוד משהו, נכיר את עצמנו טוב יותר, נדע שאנחנו מסוגלים להתמודד עם כל סיטואציה.

//איך לצאת? קודם כל - צא במודע. היציאה מאזור הנוחות צריכה להתבצע במודע וברצון. למה אני מתכוון? אם עכשיו תהיה רעידת אדמה ויהיה עליך לאסוף את כל חפציך ומשפחתך ולרוץ לחפש מקלט (או מרחב פתוח?), ואחכ להקים בית חדש וכן הלאה... זה ביג טיים יציאה מאזור הנוחות, אבל זה בטח לא הולך להיות נעים. זה אפילו עשוי להיות טראומטי לחלק מאיתנו. היציאה מאזור הנוחות צריכה לבוא מתוך החלטה שלך, מתוך התבוננות על מה שיש לך בחיים ואחרי ששאלת את עצמך אם את כאן בגלל כוחו של הרגל או בגלל שאת רוצה להיות כאן, טוב לך כאן ואת מגשימה את ייעודך.

//מתי לצאת? אנחנו לא תמיד יודעים מתי נכנסנו לאזור הנוחות, אבל החוכמה היא לזהות את הנוחות לפני שהיא מאלחשת והופכת אותנו חסרי תחושה. ויש דרך לזהות את זה. זה לא טריק חד פעמי, אלא אימון מתמשך של התבוננות במה שיש לך (חקירה), הכרת האפשרויות העומדות בפנייך, בחירת האפשרות המשרתת אותך בצורה הטובה ביותר, יישום ובחינת התוצאה. וחוזר חלילה.


//הכי חשוב. להנות מהדרך. אני לא יוצא מאזור הנוחות רק כדי להגיד לעצמי (או לעולם) שיצאתי. היציאה מאזור הנוחות אמורה להקטין את הסטרס, להגדיל אותי כאדם, להיות שבע רצון מהתוצאות שלי בחיים ושלם עם מי שאני.


//היציאה הפרטית שלי. שנים עבדתי כשכיר בתפקידי ניהול מוצר בהייטק. אם היו שואלים אותי לפני כשנתיים - מה אני אוהב לעשות בחיים, קרוב לוודאי שהייתי עונה ש"אני אוהב לייצר מוצרים טכנולוגיים שנותנים ערך למשתמשים בהם. אני אוהב את העבודה שלי והקריירה שלי במגמת עלייה." בשנתיים האחרונות חקרתי, חשבתי, התאמנתי והבנתי שהמקום הנכון שלי נמצא במקום אחר. יצאתי משני אזורי נוחות: - למדתי אימון אישי והתחלתי לעסוק באימון באופן עצמאי. - יצאתי עם המשפחה לטיול סביב העולם לאחר שהחלטנו להשקיע את האנרגיה שלנו במקומות החשובים באמת.

אני מאחל לכל אחד ואחת למצוא את המקום הנכון, למצוא את השלמות (לא את המושלמות), להיות ערני ולעבור מאזור הנוחות לאזור הנינוחות.


 

תודה שקראת.

אם יש בך קריאה פנימית לשינוי, אשמח מאוד לשוחח.

ניתן להשאיר פרטים כאן. מבטיח לחזור אליך.

119 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page