top of page
חיפוש

לכל שאלה - תשובה

לכל שאלה - תשובה.

- למה אני לא יורד 10 ק״ג במשקל? - כי אני אוכל כמו חזיר ולא עושה ספורט! זה למה! - למה הפסדנו במכרז? - כי הצענו מחירים לא ריאליים - למה אין לי זוגיות? - כי אני לא יוצא לדייטים.

משיחות עם מתאמנים, אני שם לב אילו שאלות תוקעות אותנו, גורמות לנו להתעסק בעבר ולהרגיש קורבן ואילו שאלות מקדמות אותנו, וגורמות לנו להרגיש אופטימיים וחיוניים יותר, לקחת אחריות ולשפר את הביצועים שלנו. אני רוצה לקצר לכם את הדרך, ולהציע לכם דרך להבחין בין שני סוגי השאלות. שאלה אחת שכדאי להפסיק לשאול ושאלה אחת שכדאי לשאול כמה שיותר.

השאלה שכדאי להיגמל ממנה מתחילה במילה: ״למה...?״. שאלות ״למה״ תיקחנה אותנו לעבר כמעט תמיד והתשובות עליהן עשויות להיות כואבות ולא מועילות. בדיוק כמו השאלות בתחילת הפוסט.

אז מהי השאלה שכדאי לשאול עוד ועוד? השאלה הזו תתחיל במילה ״כיצד אוכל...?״. כאשר אנחנו שואלים שאלות ״כיצד אוכל..״, קורים שני דברים מעניינים: האחד - אנחנו כמעט אוטומטית מתייחסים לעתיד ולמגמה של עשייה. דוגמאות: - כיצד אוכל לשנות את התזונה כדי לרדת 10 ק״ג? - כיצד נוכל להכיר את מחירי השוק טוב יותר כדי לנצח במכרז הבא? - כיצד אוכל להגדיל את החשיפה שלי להכרויות חדשות?

והשני - שאלות ״כיצד אוכל...״ בדרך כלל תהיינה רבות ומגוונות ביחס לשאלת ״למה״. על בעיית עודף משקל אפשר לשאול: ״כיצד אוכל לשנות את התזונה שלי?״, ״כיצד אוכל לשלב ספורט כחלק משגרת חיי?״, ״כיצד אלמד לבשל בריא יותר?״ וכו׳.

נסו את זה על עצמכם. בפעם הבאה שתהיו מאוכזבים, כועסים, חסרי שביעות רצון וכו׳, נסו להמיר את שאלת ה״למה...?״ בשאלת ״כיצד אוכל..?״. מוזמנים לכתוב כאן בתגובות אם זה עשה לכם שינוי.

בהצלחה.


7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page